26 Temmuz 2010 Pazartesi

Mutlu Aşk Yoktur



Aşık icin aşık olunanın oldugu gibi, analizan icin de analist mutlak bir yanılsamadır. Analizanın zihninde analiste analizan tarafından bilinçdışı imgelemleri, duyguları ve çağrışımlarının etkisiyle yüklenen temsili bir analist imgesi vardir. Aşkta da aşık olunan, benzer bir mekanizmayla aşığın zihninde bir ideal imge olarak büyür.
Analizanın imgeleminde yarattığı analist de aşığın hayalinde yarattığı maşuk da olduklari varsayılan kişilerden bağımsız çoğu kez de alakasızdır. Analizan da aşık da bir hayale bağlanmıştır.
Bu bakışla değerlendirilince, her ikisi de aktarımdır. Arada tek bir fark vardir.
Birinin -analiz sürecindekinin- çözülmesi bize ruhsal bir cenneti vaadeder, diğerinin -aşk sürecindekinin- ömür boyu çözülmemesi.
Heyhat, gün olur aktarim çözülür, analiz de biter, aşk da..
Ve perde...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Merabalar, benim merak ettiğim bir konu: aktarımı analistin mi analizana yorumlaması gerekir ya da analizanın analiste kendisine karşı hisettiği duyguları söylemesi gerekir.Teşekkürler.

happyapple dedi ki...

Merhaba,
Aslında her ikisi de yanlış değil. Aktarım, eğer bu duygusunun farkında ise analizan tarafından seansta söylenebilir. Zaten analiste hissedilenler gibi duyumsanan tüm duyguların analizan tarafından seansta konuşulması analizin verimliliği için önemli bir koşuldur.
Analizan tarafından aktarılan bu duyguları yorumlamak ise analistin işidir.
Bazen analizan aktarımla ilişkilendirilebilecek duygularının farkında olmayabilir; eğer analist analizanın iç dünyasında aktarıma dair izler görüyorsa, uygun gördüğü durumda bu izleri aktarımla bağıntılandırarak yorumlayabilir ve bu konunun gündeme gelmesini ve çözülmesini kolaylaştırabilir.

Adsız dedi ki...

ben liseye gidiyorum benden 2 yaş olan bir erkeği seviyorum serviste tanıstık hergün serviste bana bakmaya başladı tenefüslerde onların sınıfından geçerken kapıya çıkıyordu ve arkamdan takip ediyordu ben bahçeye çıkınca bahçeye çıkıyordu ben kızlar lovabosuna gidince erkekler lavobosunun önünde bekliyordu ve bne çıkınca tekrar peşimden geliyordu yani kısacası her tenefüs peşimden geliyordu kendisinden hoşlandım sonra aşık oldum bir gün serviste benim arka koltuğumun arkasında oturuyordu ve yanımda arkadasım vardı aynadan ona bakıyordum sürekli bakmaya çalışıyordu arkadasım servisten indikten sonra geldi yanıma oturdu oda çok utangaç bende çok utangaçım başlarımızı eğdik yanyana oturduk kesin seviyor dedi ve 3 ay geçtikten sonra onu çağardım ve ona sevgilin varmı diye sordum oda var dedi sevgilin varsa neden bunları yapıyorsun dedim ne yaptım dedi hepsini anlattı özür dilerim seni üzmek istemedim allah için affet beni dedi ve sürekli özür diledi sonra tabi ben çok ağladım bir gün dershane servisine binmişti ve servisler giderken yolda yanyana denk geldi eğildim ona bakıyordum oda bana bakıyordu bizim servis öne geçesiye kadar bu böyle sürdü bugün karne günüydü bahçede sıra olduk ve geldi tam benim arkama dikildi arada baktığım zaman bakıyordu acaba seviyormu sevmiyormu lütfen bana yardımcı olun çok yardıma ihtiyacım var lütfen

Adsız dedi ki...

ordaki hepsini anlattı değil hepsini anlattım yani neler yaptıklarının hepsini anlattım